Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Glukosbelastning

Av Mia - 19 februari 2010 11:56

Har ju hört olika versioner om hur det verkligen är att dricka sockerlösningen.

Jag hade ingen citron med mig, men det varfaktiskt inte så himla äkligt som jag fått höra. Men det hade nog varit bättre med citron då jag blev lite besviken, var ju inte ett dugg sött. Så med lite citron hade det nog smakat blandsaft som syrran sa   . Klöktes en gång när jag drack, men det var för att jag smakade efter hur konsistensen var, inte för att det var för tjockt men när man börjar smaka efter oavsett hur det smakar så är det lätt att man tycker det är värre än det egentligen är. Däremot var det så jädrans tråkigt att sitta där och glo. Hade min mp3 och en korsordstidning, men blev ändå långtråkigt för man sitter ju och glor på klockan stup i kvarten ändå, hehe   

Påvägen hem kändes det som om jag skulle svimma och kräkas. Så mina rekommendationer är att ta med sig något som man kan äta snabbt efteråt. Men alla reagerar ju inte så hårt på att vara fastande som jag gör.

Resultatet från glukos: Bm sa att man skulle ha under 10 och jag hade 5,6 så det var bra sa hon, känns som om man fått bra betyg på ett prov i skolan   . Hb visade sig ligga på 122 vilket också skulle vara bra. Lika så mitt blodtryck  Alltså har lilla hjärtat en frisk mamma.

Min vikt är fortfarande densamma, men eftersom bebisen växer som den ska så är det inte farligt. Jag har nog ett matvrak i magen, då lillan växer och jag ligger fortfarande på min inskrivningsvikt. Jag tycker själv jag äter mycket så jag är förvånad

Bm undersökte magen och fondus måttet var normalt. Och hjärtats hjärtljud var också jätte bra.

Så efter mitt besök på Mvc kan jag dra slutsattsen att jag mår bra och lilla hjärtat mår bra och växer som hon ska .

Skönt att få höra det eftersom jag är lika nervös varje gång jag ska dit.


Jag har fått fler glada nyheter denna veckan, min ansökan om havandeskapspenning blev godkänd  så från och med 19 Mars är jag hemma  Då kommer jag ha tid att packa väskan till förlossningen/patientshotellet ca 1000 gånger, hehe. Och då hinner jag sy färdigt lapptäcket till hjärtat  Och se till att hon kommer få ett fint hem innan hon kommer till världen


Hon har hittat ett favorit ställe i magen har jag märkt av, hon ligger med benen på höger sidan av min mage. Sparkar upp mot revbenen, vilket gör så att jag måste luta mig åt vänster för att det inte ska kännas så obehagligt. Men det gör jag så gärna så




 
 
Ingen bild

Jenny

19 februari 2010 13:32

Så skönt att det gick bra! :)
Och bra att havandeskapspenningen gick igenom för dig!
Har du tid att fixa med lägenheten och komma till godan ro innan sötnosen dyker upp! :)

Älskar dig!

 
Marie

Marie

19 februari 2010 18:29

Kul att hitta andra som man kan följa som är ungefär lika långt gågna. Har själv BF 27/5 :)

http://pima.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 15 april 2010 18:39

Bebisen är helt fixerad och hon har sjunkit    Kände av smärtan i njuren häromdagen, men inte lika kraftigt som innan. Min Bm tyckte att det var något väldigt ovanligt som hänt mig medans dom på sjukhuset sa att det var vanligt. Men enligt folket p...

Av Mia - 10 april 2010 14:05

I tordes var jag på ultraljud och fick se mitt lilla hjärta igen :) Fick väldigt fina profilbilder på henne :D Men har tyvärr inte haft möjlighet att scanna in dom ännu, men det kommer så fort jag får möjlighet till det. Min älskade syster yster fick...

Av Mia - 24 mars 2010 21:45


Sydde en klänning åt mitt lilla hjärta idag. Trots att jag gjorde den lite mindre än mönstret visade blev den större än jag trodde att den skulle bli, men den passar henne så småningom         ...

Av Mia - 24 mars 2010 21:14

Lilla hjärtat hade hicka idag, skum känsla    Är van vid att hjärtat rör sig mycket i magen och på kvällarna när jag ska gå och lägga mig känner jag hur hon också lägger sig till rätta. Men igår när hon la sig till rätta så fick hon fatt i något in...

Av Mia - 21 mars 2010 15:33


Fick fatt i ett jätte fint mönster på en kimono till bebisar och barn. Väldigt enkelt mönster faktiskt   Sydde en igår och lär nog bli fler      Kanske borde starta en pysselblogg då det lär bli en massa mera sytt dessa två månader som följer    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards