Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Ultraljud

Av Mia - 10 april 2010 14:05

I tordes var jag på ultraljud och fick se mitt lilla hjärta igen :) Fick väldigt fina profilbilder på henne :D Men har tyvärr inte haft möjlighet att scanna in dom ännu, men det kommer så fort jag får möjlighet till det. Min älskade syster yster fick följa med och för min del så är det den person som förtjänat det mest! Jag har ju fått så otroligt mycket stöd från resten av min familj och mina vänner, men utan henne hade jag nog inte fått den läkarvård jag behövde nu i veckan. Inte alla som kan få mig att skratta när jag vrider mig i smärtor. Sen ska nog det dära trollet vara väldigt glad över att hon inte fick en smäll på käften, eller hur syster yster?   

Jag vet att hon kommer finnas till hjälp oavsett vad som händer, och alla som har en syster som henne eller en vän förstår precis vad jag menar    Älskar dig!


Barnmorskan som gjorde ultraljudet på mig tyckte att hjärtat har en väldigt fin profil    hehe jag kläckte ur mig att det måste hon ha ärvt från sin mamma. Bm tyckte att det hade jag rätt i, hon tyckte att vi är väldigt lika.

Lite mått:

Huvud 86mm (-2 än normalt)

Mage 99mm (+2 än normalt)

Lårben 67mm (-1 än normalt)

Just då vägde hon 2411

Om hon fortsätter att växa i samma takt kommer hon väga ca 3535 vid födseln. Och hon kommer då falla in i katergorin normalstor bebis. Men för mig spelar det ingen roll hur stor hon är, för hon är mitt lilla hjärta!

Har fått höra väldigt mycket denna veckan att det är en liten vilding jag har i magen. Min lilla älskade Bella var lika vild i Lindas mage så jag vet vad jag har att vänta mig   hon är absolut något extra den tösen   

Tänka sig att mamma och pappa hade två sånna små samtidigt att hålla reda på, hehe men jag vet att dom aldrig hade bytat bort oss mot några som varit mindre busiga.

Ja just det fick även höra att hjärtat har mycket hår på huvudet, ska höra med mamma o pappa om jag hade det när jag föddes. Men tror hon har ärvt den biten från sin far.


Som sagt lägger in bilder så fort jag får chansen till det, så ni också får titta på min lilla skönhet   

 
 
Ingen bild

Jen

10 april 2010 14:54

:) Låter underbart!
Din syster är en ängel! :)

 
Ingen bild

Annika

10 april 2010 15:08

härligt med systrar kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 15 april 2010 18:39

Bebisen är helt fixerad och hon har sjunkit    Kände av smärtan i njuren häromdagen, men inte lika kraftigt som innan. Min Bm tyckte att det var något väldigt ovanligt som hänt mig medans dom på sjukhuset sa att det var vanligt. Men enligt folket p...

Av Mia - 24 mars 2010 21:45


Sydde en klänning åt mitt lilla hjärta idag. Trots att jag gjorde den lite mindre än mönstret visade blev den större än jag trodde att den skulle bli, men den passar henne så småningom         ...

Av Mia - 24 mars 2010 21:14

Lilla hjärtat hade hicka idag, skum känsla    Är van vid att hjärtat rör sig mycket i magen och på kvällarna när jag ska gå och lägga mig känner jag hur hon också lägger sig till rätta. Men igår när hon la sig till rätta så fick hon fatt i något in...

Av Mia - 21 mars 2010 15:33


Fick fatt i ett jätte fint mönster på en kimono till bebisar och barn. Väldigt enkelt mönster faktiskt   Sydde en igår och lär nog bli fler      Kanske borde starta en pysselblogg då det lär bli en massa mera sytt dessa två månader som följer    ...

Av Mia - 19 mars 2010 21:32


Idag sydde jag färdigt lapptäcket till bebisen    Det var jätte roligt att sy det och det är tur att jag har fler saker att sy      Jag blev jätte nöjd med det. Bilden gör faktiskt inte lapptäcket rättvisa, i verkligheten är det så otroligt m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards