Direktlänk till inlägg 15 april 2010

35+3 & Ultraljudsbilder

Av Mia - 15 april 2010 18:39

Bebisen är helt fixerad och hon har sjunkit   

Kände av smärtan i njuren häromdagen, men inte lika kraftigt som innan. Min Bm tyckte att det var något väldigt ovanligt som hänt mig medans dom på sjukhuset sa att det var vanligt. Men enligt folket på sjukhuset så fick man ju helt olika diagnoser och samma provsvar visade olika för olika läkare. Som patient är det väldigt jobbigt då man inte får samma information och då är det svårt o veta vad som är fel på en. Men dom ska ha väldigt klart för sig på sjukhuset att under min förlossning så kan dom glömma att jag tänker acceptera det. Hehe jag lär väl vara helt väck av smärtan, men det fixar nog min medföljare galant åt mig   

Bm besöket i tisdags gick bra   

Mitt fundusmått hade bara ändrats en cm, min bm såg lite förvånad ut då jag har följt en exakt kurva innan, men antagligen så har livmodern inte haft behov att växa lika mycket eftersom lilla hjärtat sjunkit. Inget som beskymrar mig då jag själv märkt att min mage vuxit   

Hjärtljuden lät väldigt bra och mitt hb prov var fortfarande perfekt.

Sen var det dags att utvärdera min graviditet.

Hur tycker du att din graviditet har varit Mia? Jag stirrade på min Bm och började skratta. De som har följt min graviditet på nära håll och har koll på vad som hänt under den förstår varför jag skrattade. Om man bortser från allt det negativa så har den ju även gett mig mycket lycka.

Jag var rädd att jag skulle ha gått ner i vikt igen efter att jag kräkt och haft illamående pga morfin och antibiotikan men det visade sig att jag gått upp i vikt istället. Totalt från det att jag blev gravid och nu så skiljer sig siffrorna på ett halvt kg. Skönt för mitt psyke att än så länge har jag bara ett halvt kg att gå ner efter förlossningen    hehe

Efter mitt bm besök skyffla hon in mig in en föräldra grupp. Jag ville inte gå men helt plötsligt satt jag där inne, bm tyckte jag skulle vara med då det skulle handla om amningen. Smärtlindring och amning och lite annat smått pratades det om.

Det var säkert en positiv upplevelse för de andra deltagande, men för mig så var det otroligt jobbigt.

Allt handlade om par. Hur man som ett par tar sig igenom saker lättast. Satt nära tårar hela tiden. Jag har förstått att jag kommer få ta itu med mycket själv, men att sitta och höra på det under två timmars tid var inte roligt.

Ska förslå för min bm att dom borde ha föräldragrupper för de som blir ensamstående. Jag hade ju så klart kunnat fråga hur jag skulle göra i min situation men det hade blivit tjatigt i längden under de olika samtalsämnena. Och jag ville inte sitta framför alla de främmande människorna och dra upp det. Kändes inte bekvämt.


Jag tog foto på magen idag, ser större ut än vad jag känner mig. Sen har jag lite svårt att förstå hur en 45 cm stor bebis får plats där inne   


 


Eftersom jag inte fått fatt i en scanner än så tog jag bilder med min kamera på bilderna. Då bilderna blänker så ser man mina händer i fotona.

Jag gjorde mitt bästa iaf   

Alla 4 bilderna föreställer hennes ansikte. De personer jag visat dom för har inte riktigt förstått vad dom föreställer. Fick förklara väldigt länge för mina föräldrar hehe. Det hjälpte lite när dom förstod att det var närbilder   

       

 
 
Ingen bild

jenny

15 april 2010 22:20

Jag hade lite svårt att se henne hemma hos dig men nu såg jag ansiktet klart och tydligt!!!! Supersöt!!!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 10 april 2010 14:05

I tordes var jag på ultraljud och fick se mitt lilla hjärta igen :) Fick väldigt fina profilbilder på henne :D Men har tyvärr inte haft möjlighet att scanna in dom ännu, men det kommer så fort jag får möjlighet till det. Min älskade syster yster fick...

Av Mia - 24 mars 2010 21:45


Sydde en klänning åt mitt lilla hjärta idag. Trots att jag gjorde den lite mindre än mönstret visade blev den större än jag trodde att den skulle bli, men den passar henne så småningom         ...

Av Mia - 24 mars 2010 21:14

Lilla hjärtat hade hicka idag, skum känsla    Är van vid att hjärtat rör sig mycket i magen och på kvällarna när jag ska gå och lägga mig känner jag hur hon också lägger sig till rätta. Men igår när hon la sig till rätta så fick hon fatt i något in...

Av Mia - 21 mars 2010 15:33


Fick fatt i ett jätte fint mönster på en kimono till bebisar och barn. Väldigt enkelt mönster faktiskt   Sydde en igår och lär nog bli fler      Kanske borde starta en pysselblogg då det lär bli en massa mera sytt dessa två månader som följer    ...

Av Mia - 19 mars 2010 21:32


Idag sydde jag färdigt lapptäcket till bebisen    Det var jätte roligt att sy det och det är tur att jag har fler saker att sy      Jag blev jätte nöjd med det. Bilden gör faktiskt inte lapptäcket rättvisa, i verkligheten är det så otroligt m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards