Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

32+1

Av Mia - 24 mars 2010 21:14

Lilla hjärtat hade hicka idag, skum känsla   

Är van vid att hjärtat rör sig mycket i magen och på kvällarna när jag ska gå och lägga mig känner jag hur hon också lägger sig till rätta. Men igår när hon la sig till rätta så fick hon fatt i något inne i magen. En ilande smärta löpte genom hela magen ner till underlivet. Jag älskar mitt lilla hjärta och jag vet att hon inte gör saker medvetet för att jag ska få ont, men jag tror att hon börjar få ont om plats där inne, hehe. Idag när jag satt här framför datorn gick det upp för mig igen att det verkligen ligger en liten bebis inne i magen, och att om ca 2 månader kommer jag ha en helt underbar liten bebis att ta hand om. En som kommer ge mig glädje och kärlek varje dag resten av mitt liv. Behöver jag nämna att jag började gråta av tanken? Inga sorgtårar utan tårar av glädje. Hon rörde sig väldigt mycket i det ögonblicket och jag kände på magen och där var något hårt, inte så stort så var nog en fot eller en hand som flyttade sig när jag tryckte lite lätt på den.   

Även om jag tycker det ska bli spännande att träffa henne, lära känna henne på riktigt så känner jag just nu att vara gravid är för tillfället den bästa tiden i mitt liv.

Men jag tvivlar inte på att när jag väl håller henne i min famn för första gången så kommer den stunden vara lika speciell om inte mer än de månader jag varit gravid.

Som ni läser så är det väldigt känsloladdat här   


Om lilla hjärtat växer normalt så är hon 41,5 cm och väger 2 kg för tillfället   

Kommer ihåg när jag var så glad när hon mätte över 10 cm och tyckte att det var stort, hehe. Och när jag kallade henne min millimetare. Har fortfarande svårt att tänka mig att något så otroligt som att en bebis verkligen kan växa inne i en mage som det gör. Och för föräldrarna så blir varje liten bebis perfekt. Det är verkligen små mirakel som föds.

 
 
Ingen bild

Jenny

24 mars 2010 22:14

Ja, de är små mirakel och varje bebis är perfekt i deras föräldrars ögon.
Du kommer bli en underbar mamma och den kärleken som du kommer ge din dotter kommer värma henne hela livet.

Jag ser oxå fram emot att få se detta lilla underverk när hon väl kommer till världen.
Jag väntar tålmodigt :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 15 april 2010 18:39

Bebisen är helt fixerad och hon har sjunkit    Kände av smärtan i njuren häromdagen, men inte lika kraftigt som innan. Min Bm tyckte att det var något väldigt ovanligt som hänt mig medans dom på sjukhuset sa att det var vanligt. Men enligt folket p...

Av Mia - 10 april 2010 14:05

I tordes var jag på ultraljud och fick se mitt lilla hjärta igen :) Fick väldigt fina profilbilder på henne :D Men har tyvärr inte haft möjlighet att scanna in dom ännu, men det kommer så fort jag får möjlighet till det. Min älskade syster yster fick...

Av Mia - 24 mars 2010 21:45


Sydde en klänning åt mitt lilla hjärta idag. Trots att jag gjorde den lite mindre än mönstret visade blev den större än jag trodde att den skulle bli, men den passar henne så småningom         ...

Av Mia - 21 mars 2010 15:33


Fick fatt i ett jätte fint mönster på en kimono till bebisar och barn. Väldigt enkelt mönster faktiskt   Sydde en igår och lär nog bli fler      Kanske borde starta en pysselblogg då det lär bli en massa mera sytt dessa två månader som följer    ...

Av Mia - 19 mars 2010 21:32


Idag sydde jag färdigt lapptäcket till bebisen    Det var jätte roligt att sy det och det är tur att jag har fler saker att sy      Jag blev jätte nöjd med det. Bilden gör faktiskt inte lapptäcket rättvisa, i verkligheten är det så otroligt m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards